یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 362107
تاریخ انتشار: 12/دي/1402 - 14:54

واکنش دفتر رهبر انصارالله به حمله آمریکا علیه نیروهای یمنی/سردار سلیمانی نقش بزرگی در توسعه قدرت محور مقاومت داشت

مدیر دفتر رهبر انصارالله یمن ضمن یادآوری یاد و نقش حاج قاسم سلیمانی در توسعه توانمندی‌های نظامی محور مقاومت، تاکید کرد آمریکا با حمله به نیروهای یمنی در واقع به خودش شلیک کرده است.

واکنش دفتر رهبر انصارالله به حمله آمریکا علیه نیروهای یمنی/سردار سلیمانی نقش بزرگی در توسعه قدرت محور مقاومت داشت

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس

«سفر الصوفی» مدیر دفتر رهبر انصارالله یمن، صبح امروز (سه‌شنبه)، که در جمع کارکنان نهادهای رسانه‌ای یمن در صنعا حضور یافته بود، در سخنان خود به درگیری اخیر نیروهای آمریکایی و یمنی اشاره کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

براساس گزارش شبکه «المسیره»، مدیر دفتر رهبر انصارالله یمن با اشاره به این درگیری هشدار داد: «آمریکا با حمله به نیروهای مسلح یمن به خودش شلیک کرده و از پاسخ یمن جان سالم به در نخواهد برد».

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

مدیر دفتر رهبر انصارالله در ادامه سخنان خود در این باره اضافه کرد: «آمریکا چهره جنایتکارانه خود را با این حمله که در تضاد با قوانین بین‌المللی دریانوری بود، به نمایش گذاشت. حمله آمریکا به نیروی دریایی یمن امنیت دریانوردی بین‌المللی را به خطر می‌اندازد».

سردار سلیمانی نقش بزرگی در توسعه قدرت محور مقاومت داشت

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشتار زنان و کودکان یمنی در غزه، شعارهای توخالی غرب درباره حقوق زن و حقوق بشر را برملا کرد، در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش این فرمانده ایرانی اشاره کرد و گفت: «با افتخار نقش بزرگ شهید مجاهد قاسم سلیمانی در توسعه توانمندهای نظامی محور جهاد و مقاومت را گرامی می‌داریم».

نظرات بینندگان
نظرات شما